Leto 2015 v Štúrove - ubytovanie - Penzión EVERLAST Camping Vodník - splav rieky Hron

str04302025

Aktualizovanéštv, 02. nov 2023 14:34

  • Vytvoriť účet
    *
    *
    *
    *
    *
    *

    Polia označené hviezdičkou (*) sú povinné.

Bratislive.sk

Andrej Budai photo - fotografické a video služby - svadby, promócie, rodinné a firemné akcie, podujatia... Portál Bratislive.sk hľadá spolupracovníkov - obchodných zástupcov, fotografov, dopisovateľov, redaktorov...
Back Úvod PR články Dôležité vlastnosti manažéra, ktorý riadi úspešnú spoločnosť

Dôležité vlastnosti manažéra, ktorý riadi úspešnú spoločnosť

( 1 x )
Osobnosť lídra, jeho skúsenosti, obchodné a osobnostné prvky zohrávajú dôležitú úlohu v riadení organizácie. Požiadavky a kvality osobnosti manažéra však nemožno posudzovať oddelene od druhu jeho činnosti. Napríklad niektoré vlastnosti, s ktorými sa stretávame pri analýze činností manažérov výroby, chýbajú v charakteristikách vedúcich výskumných tímov a naopak. Okrem toho vzájomná zhoda osobnosti vodcu a jeho činnosti charakterizuje určitá dynamika. Všetko vlastnosti, ktoré popisujú úspešného vodcu v zastúpení úspešnej firmy. To však zďaleka nie je všetko.

Orientácia, flexibilita a odborná spôsobilosť

Dnes veľmi dôležité vlastnosti každého človeka, ktorý sa usiluje v niečom uspieť. Vedúci ako úradník by si mal byť dobre vedomý legislatívnych a regulačných aktov, ktoré zastrešujú jednotlivé činnosti. Mal by si dobre uvedomovať hlavné trendy vo vývoji modernej politiky, ekonómie, práva a iných sfér života. Tie môže potom uplatniť v praxi a samozrejme aj v osobnom živote.

Manažér nekontroluje ľudí, ale ich činnosť pri riešení konkrétnych problémov. To znamená, že by mal disponovať určitým vedomostným potenciálom a vedieť ho aj využiť. Množstvo informácií dnes získate aj vďaka tonerom Xerox a zariadeniam, cez ktoré sa prenášajú na papier, ale mnohé z nich musíte mať aj v hlave a vedieť ich rýchlo aplikovať do praxe.

Organizačné schopnosti

Jednou z hlavných vlastností manažéra je schopnosť organizovať spoločnú prácu ľudí. Nie je však jednoduché kombinovať riešenia organizačných a technických problémov s ľuďmi, ktorí nemajú systém. Vy ho spolu so svojím novým Dual SIM mobilom musíte v skupine vytvoriť a nájsť. Ako?

Viaceré štúdie ukázali, že organizačné zručnosti zahŕňajú nasledujúce psychologické vlastnosti osoby:

  • praktická orientácia mysle - zvládnutie vedomostí a zručností v oblasti praktickej psychológie, ochota aplikovať ich v procese riešenia organizačných problémov;

  • takt - mať zmysel pre vzťahy s ľuďmi;

  • prítomnosť energie - schopnosť dobíjať energiou organizovaných ľudí - vedieť motivovať;

  • kritika - schopnosť odhaliť a vyjadriť odchýlky;

  • sklon k organizačným činnostiam.

Vysoké morálne kvality

Spravodlivosť a objektívnosť pri hodnotení zamestnancov, ľudskosť, citlivosť, takt a čestnosť. Vedúci musí byť vzorom pre podriadených. Bolo by chybou obmedziť komunikáciu s podriadenými iba na oficiálne záležitosti. Mal by sa naopak z časti zaujímať o ich osobné problémy, rodinu, životné podmienky, zdravie, názory na rôzne otázky, starostlivo ich počúvať, aj keď sa im ich názor zdá byť niekedy zlý a nesprávny.

Povaha vodcu sa prejavuje v povahe skupiny, pretože slúži aj ako štandard správania podriadených. Preto je dôležité pri určovaní osoby na vedúce postavenie brať do úvahy vlastnosti charakteru. Nakoniec sú to veci, ktoré zvyšujú produktivitu.

Pridať komentár


Bezpečnostný kód
Obnoviť